prof. Marcin Baranowski

Skrzypek – solista, kameralista, pedagog. Laureat konkursów muzycznych. Zaliczany do grona najwybitniejszych polskich profesorów. Od urodzenia związany z  Poznaniem. Tutaj też studiował w  klasie skrzypiec prof. Jadwigi Kaliszewskiej. w  1985 roku ukończył z wyróżnieniem studia w  Akademii Muzycznej im. I . J. Paderewskiego. Swoją grę doskonalił pod kierunkiem prof. Andre Gertlera.

Wybitny kameralista – przez 10 lat grał w  zespole muzyki dawnej Collegium Musicorum Posnaniensium. 24 lata współtworzył, na stanowisku koncertmistrza, jeden z najznakomitszych zespołów w Europie – Orkiestrę Kameralną „Amadeus” Polskiego Radia pod dyrekcją Agnieszki Duczmal. Bardzo bogata jest więc zarówno dyskografia z udziałem prof. Marcina Baranowskiego, jak i lista krajów, gdzie koncertował. Obejmuje ona większość krajów europejskich oraz USA, Kanadę, Meksyk, Brazylię, Japonię, Kuwejt i Tajwan. Marcin Baranowski jest profesorem zwyczajnym Akademii Muzycznych w Poznaniu i Bydgoszczy. Od 1992 roku pracuje także w elitarnej Ogólnokształcącej Szkole Muzycznej w Poznaniu im. Jadwigi Kaliszewskiej – znanej jako „Szkoła Talentów”, budując wspaniałe zaplecze dla polskich sukcesów wiolinistycznych już od najmłodszego pokolenia skrzypków. Prof. zw. Marcin Baranowski jest wykładowcą Kursów Mistrzowskich w Polsce i zagranicą (Łańcut, Busko-Zdrój, Żagań, Przemyśl, Zakopiańska Akademia Sztuki, Puławy, Żychlin, Kozłówka, Lublin, Bern, Hanower, Graz, Rostock, Spring Time Malkocin, Fuzhow -China, Bayerische Musikakademie Hammelburg – Germany, Europejskie Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego w Lusławicach). Zapraszany do Jury bardzo wielu konkursów skrzypcowych i lutniczych, polskich i zagranicznych.

Wychowankowie Profesora występują w prestiżowych salach koncertowych i radiowych. Zajmują zaszczytne stanowiska koncertmistrzów renomowanych orkiestr w  Polsce i zagranicą. Zostali laureatami znaczących konkursów skrzypcowych w Polsce i zagranicą (Anna Maria Staśkiewicz, Dominika Falger, Anna Reszniak, Bartosz Woroch, Joanna Kreft, Maxima Sitarz, Aleksandra Januszajtis, Aleksandra Bryła, Lena Zeliszewska, Linda Jankowska, Adam Siebers, Stanisław Podemski, Anna Malesza, Marta Grygier, Agata Doszczak): Henryka Wieniawskiego w Poznaniu i Lublinie, Karola Szymanowskiego w Łodzi, z . Jahnkego w Poznaniu, St. Serwaczyńskiego w Lublinie, Międzynarodowego Konkursu w Toruniu, Tibora Vargi w Sion, Kloster Schontal, L. Spohra w Weimarze, Rahn Musikpreis w Zurychu, Pablo Sarasatego w Pamplonie, J. Joachima w Hanowerze, Michaela Hilla w Auckland, Young Concert Artist Trust w Londynie, Andrea Postacchini International Violin Competition w Fermo, Aram Khachaturian International Competition w Erewaniu, Lubuskie Spotkania Skrzypcowe Zielona Góra. Za wybitne osiągnięcia został uhonorowany dwukrotnie Nagrodą Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Krzyżem Zasługi, Medalem Komisji Edukacji Narodowej, Medalem Gloria Artis, odznaczeniem Zasłużony Działacz Kultury.

początek

Piotr Tarcholik

  • Piotr Tarcholik

Urodzony w Jarosławiu: absolwent Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie doc. Ewy Szubra-Jargoń; później uczeń prof. Grigorija Żyslina i prof. Wiesława Kwaśnego.

Laureat konkursu Jeunesse Musicales w Weikersheim w 1992 r. oraz Konkursu Mozartowskiego w Krakowie. Współzałożyciel i lider zespołu Kameralistów Krakowskich (obecnie „Sinfonietta Cracovia”), gościnny koncertmistrz Radiowej orkiestry Symfonicznej w Krakowie. Koncertował w wielu krajach Europy, USA oraz Japonii.

Występował jako solista z takimi orkiestrami jak: Sinfonia Varsovia, NOSPR, Polska Orkiestra Kameralna, Cappella Cracoviensis, Sinfonietta Cracovia, Filharmonią Rzeszowską, Świętokrzyską i Wrocławską, oraz Przemyską Orkiestrą Kameralną, którą od 2003 roku prowadzi od pulpitu koncertmistrza. Dokonał wielu nagrań płytowych (dla m. in. firmy Dux, CD Accord, Chandos Records, Virgin Classics) i radiowych.

W latach 1998- 2004 był II koncertmistrzem orkiestry „Sinfonia Varsovia”, gdzie występował pod batutą Lorda Yehudi Menuhina, K. Pendereckiego, S. Mintza, E. Krivina, J. Semkowa. Z tym zespołem występował wielokrotnie jako solista wykonując koncerty Bacha, Vivaldiego i Mozarta na festiwalach w Warszawie, Nantes, Bilbao , Brnie i Bratysławie.

W sezonie 2002-03 prowadził jako lider Polską Orkiestrę Kameralną na festiwalach w Niemczech, Austrii, Szwajcarii i Francji.

Artysta regularnie uczestniczy w różnych przedsięwzięciach kameralnych (m.in. Kwartet smyczkowy NOSPR, „Kephas Quartet”), współpracuje z artystami tej miary co Tomasz Strahl, Artur Paciorkiewicz, Grigori Zhislin. Z żoną - Moniką Wilińską-Tarcholik - tworzy duet sonatowy. W ubiegłym roku ukazała się ich debiutancka płyta z utworami Bartoka, Strawińskiego i Lutosławskiego, wydana przez DUX.

Od września 2004 pracuje jako pierwszy koncertmistrz Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia w Katowicach, z którą w marcu 2006 dokonał nagrania archiwalnego II Koncertu skrzypcowego g-moll S. Prokofiewa oraz obu koncertów skrzypcowych T. Paciorkiewicza pod dyrekcją J. M. Florencio i Michała Klauzy. Z kameralną orkiestrą NOSPR-u występował również jako koncertmistrz-dyrygent.

Piotr Tarcholik prowadzi również klasę skrzypiec w Akademii Muzycznej w Krakowie, na Beskidzkich Warsztatach Skrzypcowych w Rycerce Górnej, Wiosennych Kursach Mistrzowskich w Przemyślu oraz Letniej Akademii Muzycznej w Krakowie.

początek

prof. Piotr Reichert

Ukończył Akademię Muzyczną w Sofii w klasie prof. A. Nejnskiego. W latach 1981-1988 był członkiem Polskiej Orkiestry Kameralnej prowadzonej przez J. Maksymiuka oraz orkiestry Sinfonia Varsovia. Od roku 1988 jest członkiem Kwartetu Camerata. Z zespołem tym zdobył szereg nagród i wyróżnień na międzynarodowych konkursach m.in. w Paryżu (1990, I nagroda) oraz w Monachium i Tokio.

Jest również laureatem nagród płytowych: Diapason d'Or, tytuł Płyta Roku miesięcznika "Studio" (1995) oraz Fryderyk 2000. W swoim dorobku ma kilkanaście płyt z muzyką kameralną nagranych dla wytwórni Thorofon, Ricercar, Koch, Dux.

Artysta występował w większości krajów Europy, w Japonii i USA. Dokonał nagrań archiwalnych dla rozgłośni radiowych w Niemczech, USA, Hiszpanii oraz dla Polskiego Radia. Występuje również jako solista (głównie w recitalach).

Od kilkunastu lat zajmuje się działalnością pedagogiczną - jest profesorem Akademii Muzycznej w Warszawie i Filii w Białymstoku. Jest jurorem konkursów altówkowych i kameralnych. Prowadzi kursy mistrzowskie w Żaganiu, Darłowie, Janowcu nad Wisłą oraz Gorlicach (kameralne).

początek

prof. Jeroen Reuling

Urodzony w rodzinie muzyków z Amsterdamu Jeroen Reuling rozpoczął naukę gry na wiolonczeli u Jeana Decroosa. Naukę kontynuował podczas studiów w Staatliche Hochschule für Musik w Detmold, Niemcy, u André Navarry i wktrótce został jego asystentem. W 1981r. Reuling zdał swój egzamin-koncert i dokończył studia w Genewie u Pierre'a Fourniera.

Po swoim debiucie w Concertgebouw z Amsterdamską Orkiestrą Filharmoniczną Reuling regularnie wystepował z innymi holenderskimi orkiestrami pod dyrekcją takich dyrygentów jak Vernon Handley, Yehudi Menuhin czy Roberto Benzi. Dokonał wielu nagrań dla radia i telewizji a w 1983r. otrzymał nagrodę publiczności od Sonesta Koepelzaal w Amsterdamie. Reuling występował w niemal wszystkich krajach europejskich jak również w Azji, gdzie zadebiutował w 1985r. Koncertem Wiolonczelowym Dvoraka w Hong Kongu.

Od 1983 do 2004 Jeroen Reuling był koncertmistrzem wiolonczel Orkiestry Filharmonicznej Arnhem, a obcenie dzieli swoją pasję pomiędzy nauczanie i muzykę kameralną. Jest profesorem wiolonczeli w Królewskim Konserwatorium w Brukseli i w ARTEZ Instytucie Sztuki w Holandii.

Prowadził klasy mistrzowskie w całej Europie m. in. w Arezzo, Florencji, Dublinie, Budapeszcie, Courchevel, Leuven, Dordrecht (Festiwal Wiolonczelowy), Łodzi, Morges (Szwajcaria), Genewie, Oslo, a także w Południowej Korei, Maroko oraz na Uniwersytecie Północjnej Karoliny w Chapel Hill. Od 1995 Jeroen Reuling koncertuje i prowadzi coroczne kursy mistrzowskie w Rencontres Musicales Internationales w Enghien koło Brukseli. Jest dyrektorem artystycznym Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Kameralnej w Schiermonnikoog, Holandia. Często bywa też zapraszany do udziału w różnego rodzaju projektach związanych z muzyką kameralną. Wraz z A. R. El Bacha, Philippe'em Graffin, Yuzuko Horigome i Rogerem Chase odbył ostatnio tournee po Japonii.

Jeroen Reuling nagrywa dla Naxos, Ottavio i Cobra. Gra na włoskiej wiolonczeli z 1801r. przypisywanej Giovanniemu Battiście Cerutiemu z Cremony.

początek

Dominik Połoński

Wybitny polski wiolonczelista, laureat Gloria Artis,Paszportu Polityki, zdobywca Fryderyka (trzykrotnie nominowany), Nagrody Polskiej Akademii Nauk, Nagrody Marszałka Województwa Śląskiego oraz Nagrody „Eureka” za wybitne osiągnięcia w dziedzinie kultury. Zwycięzca Konkursów: im. D. Danczowskiego, konkursu Yamaha Music Foundation of Europe, Śląskiego Turnieju wiolonczelowego, Grand Prix Międzynarodowego konkursu im. A. Tansmana w Łodzi, Grand Prix konkursu Eurofonii w Bukareszcie, laureat konkursu im. W. Lutosławskiego w Warszawie, konkursu im. J. Brahmsa w Pörtschach. Koncertował w Rosji, Stanach Zjednoczonych, Włoszech, Danii, Wielkiej Brytanii, Słowacji, Hiszpanii, Niemczech, Austrii, Francji, Szwajcarii, prezentując swoją grę w największych salach koncertowych świata: Carnegie Hall w Nowym Jorku, Salle Pleyel w Paryżu, Auditorio Nacional w Madrycie, Festiwal Muzyczny w Salzburgu, otrzymując zawsze znakomite recenzje zarówno krytyki jak i melomanów. W roku 1999 wziął udział w projekcie Krystiana Zimermana i nagrał dla Deutsche Grammophon oba koncerty Fryderyka Chopina w 150 rocznicę śmierci kompozytora.

Ukończył jedną z dwóch najwyżej cenionych uczelni świata: Escuela Superior de Musica Reina Sofia w Madrycie w klasie wiolonczeli Natalii Szachowskiej, wizytowanej przez Mścisława Rostropowicza. W swojej karierze miał okazję występować z takimi artystami jak: Krystian Zimerman, Lorin Maazel, dame Evelyn Glennie, Eugen Indjic, Rafał Blechacz, Kwartet Śląski, Beethoven Quartett, Agnieszka Duczmal, Yaacov Bergman, Radovan Vlatkovic, Gary Karr, Maximiano Valdes, Hansjorg Schellenberger, Francesco D’Orazzio, Halina Czerny- Stefańska. Miał zaszczyt być wykonawcą dzieł Luciano Berio w Auditorio Nacional w Madrycie, przygotowując je wspólnie z samym kompozytorem. Koncertował w zespole Cello Academy- zespole dwunastu najwybitniejszych wiolonczelistów Europy, prowadzonym przez Hansa Erika Deckerta ( Dania).

Biorąc udział w kursach mistrzowskich na całym świecie, Dominik Połoński pobierał nauki u takich mistrzów jak: Natalia Gutman, Frans Helmerson, Tomasz Strahl, Tsuyoshi Tsutsumi, Eleonore Schoenfeld, Joel Krosnick, A. Farulli, Boris Pergamenschikov, Lawrence Lesser, Hans Erik Deckert. Dokonał nagrań dla Deutsche Grammophon, Sony Classical, Dux (nominacja do nagrody Fryderyk), Polskie Nagrania i Polskie Radio ( Nagroda Fryderyk 2006 za nagranie koncertu wiolonczelowego R. Schumanna).

Obecnie Dominik Połoński jest adiunktem i prowadzi klasę wiolonczeli w Akademii Muzycznej w Łodzi oraz Akademii Muzycznej w Krakowie, a poza działalnością koncertową prowadzi klasy wiolonczeli także na ogólnopolskich i międzynarodowych kursach muzycznych, oraz publikuje felietony w czasopismach muzycznych.

Dominik Połoński z powodu przebytej choroby nowotworowej i utracił możliwość gry na wiolonczeli i zaprzestał na parę lat czynnego życia koncertowego. W grudniu roku 2009 powrócił na estrady sal koncertowych i koncertuje obecnie regularnie używając do gry na wiolonczeli, jako jedyny wiolonczelista na świecie, tylko prawej ręki, a coraz większa grupa kompozytorów muzyki współczesnej komponuje utwory specjalnie dla niego, jemu dedykowane.

początek

Monika Wilińska-Tarcholik

Absolwentka Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie prof. T. Żmudzińskiego i E. Wolak – Moszyńskiej. Swoje umiejętności doskonaliła na kursach mistrzowskich pod kierunkiem R. Buchbindera w Zurychu i A. Torgera w Hitzacker. Laureatka konkursu „Jeunesses Musicales” w Weikersheim (Niemcy) oraz nagrody specjalnej na Ogólnopolskim Konkursie Kameralnym w Zakopanem.

Koncertowała jako solistka i kameralistka w Polsce, Francji i Niemczech, Rumunii i Mołdawii,  uczestnicząc m.in. w festiwalach: Klarinet – Fest Paris, Międzynarodowe Dni Muzyki Karola Szymanowskiego w Zakopanem, Festiwal Klarnetowy w Krakowie, Przemyska Jesień Muzyczna. Brała udział w charakterze akompaniatora w szeregu konkursów i kursów muzycznych m.in. w Lusławicach, Letniej Akademii Muzycznej w Żaganiu i w Krakowie czy Wiosennych Kursach Mistrzowskich w Przemyślu., na których jest również wykładowcą.  Na estradzie była partnerem m.in. J. Gadulanki, G. Deplus, Ph. Cupera, M. Niedermayera, B. Bryły, P. Reicherta, J. Reulinga, T. Strahla. Dokonała nagrań płytowych dla Dux, KASP Records oraz PWM.

Monika Wilińska – Tarcholik prowadzi także działalność pedagogiczną w Akademii Muzycznej w Krakowie jako adiunkt w Katedrze Kameralistyki.

początek

Sławomir Cierpik

Absolwent z wyróżnieniem Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie fortepianu prof. Tadeusza Żmudzińskiego oraz w klasie kameralistyki prof. Marii Szmyd – Dormus (1992 r.) Obecnie adiunkt w Katedrze Kameralistyki tej uczelni.
Po studiach doskonalił swoje umiejętności na kursach muzycznych m. in u prof. Ryszarda Baksta oraz Wiener Schubert Trio.
Jest laureatem nagród i wyróżnień , m. in. I I nagrody na X I Konkursie Muzyki Kameralnej w Łodzi (1992 r..), I I miejsca na konkursie poświęconym twórczości kameralnej W. A. Mozarta w Krakowie (1991 r.) oraz nagrody dla najlepszego zespołu Kursu Muzyki Kameralnej w Weikersheim (1992 r.) w Niemczech.
Brał udział w „Koncercie Roku” w Warszawie (1992 r.) organizowanym przez Ministerstwo Kultury i Sztuki dla wyróżniających się studentów uczelni artystycznych . Jest laureatem złotej odznaki w konkursie „Primus inter Pares” ufundowanej przez Prezydenta Miasta Krakowa.
Koncertuje w kraju i zagranicą. Ma w swym dorobku nagrania telewizyjne , radiowe i płytowe.
Współpracuje z najwybitniejszymi polskimi solistami.

początek

Kontakt

Agnieszka Kucab-Weryk
Towarzystwo Muzyczne
Rynek 5
37-700 Przemyśl
tel. 784 034 618
(w godz. 9.00 - 11.00)

początek

Organizatorzy

początek

Współorganizatorzy

 

początek

Partnerzy

początek






















































Strona, którą oglądasz zapisuje na Twoim komputerze pliki cookie (ciasteczka). Wykorzystywane są one przez usługę Google Analytics do zapamiętywania informacji statystycznych takich jak Twoja lokalizacja, system operacyjny itp. Zapisane ciasteczka możesz bez żadnych konsekwencji dla działania strony skasować, możesz też ograniczyć w ustawieniach przeglądarki tworzenie takich plików.